14 oktober


Jag vet att det är värsta asmesigt och barnsligt, men jag har sån jävla
penga-ångest så det inte ens är roligt längre.
Började gråta när jag va i valbo köpcentrum med familjen idag bara
för att jag hade sett jätte mycket kläder som jag ville ha och kollade på
en prislapp på en tröja som jag verkligen älskade och insåg att jag aldrig
någonsin skulle kunna köpa den eller något liknande alls.
Jag ligger tilloch med och gråter över det just nu också.

Jag behöver
- en vinterjacka så jag slipper frysa ihjäl eller använda samma som jag gjort sen 7:an
- en hel drös med underkläder då jag inte äger ett endaste par trosor som sitter bra utan bara åker ner eller fläshar allt
- en ny sporttopp eftersom att min är full med bleknings-fläckar och är jätte utnött och tunn i tyget
- jeans/byxor, alla jag äger nu är det stora hål i mellan benen eller så är dom för små
- tschirtar, dom jag har nu är antingen för stora eller för småa eller så sitter dom bara konstigt
- tjocktröjor då mina är krympa/urtvättade/omatchande till dom få tschirtarna som går att använda
- hårfärg för mitt börjar bli urtvättat igen
- puder
- hårspray så jag slipper leva i mössa
- sjalar bara för att jag älskar sånna och har snott chris som han vill ha tillbaks den nu
- ett par vantar så mina fingrar slipper ramla av såfrot jag går ut
- en ryggsäck så jag slipper få jätteont i ena axeln och blåmärken i knäväcket

Plus att jag skulle vilja ha lite extrapengar så jag skulle kunna åka ner på stan
någon gång och ta en fika med några kompisar, kunna köpa en macka eller något i
cafét på skolan när det är äcklig mat, kunna festa någon gång iaf, och bara göra
vad som helst.  Jag kan inte göra någonting, jag har aldrig råd med nått!

Folk bjuder alltid mig på massa saker och betalar när vi ska göra nått för att dom vet att
jag inte har några pengar, och jag börjar bli jävligt less på det nu.

Men framför allt är jag så jäääääääääääävla less på att allt ska vara så äckligt jävla vidrigt
dyrt så jag aldrig har råd att köpa något av det jag verkligen behöver, jag hatar det.

Men nu ska jag fortsätta grina och iallafall försöka att somna inom en kort stund,
önska mig lycka till
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0