20 april


Det är ett jävla under att jag är så "bra" som jag är i skolan, 
min lärare berättade för mig häromdagen att det är tack vare
mina bra betyg som jag får börja tvåan nästa år, för min 
frånvaro har vart/är tydligen jättehög och ja, ni fattar. 

Nu är jag nog mer panikslagen än någonsin när det gäller skolan! 
Den enorma pressen som jag alltid har haft på mig blev på bara
några minuter ännu större och jag tar mig alldeles för mycket 
vatten över huvudet. Jag är livrädd, jag vill verkligen inte gå om 
ett år till! Jag orkar inte det, mitt psyke skulle ta stryk av det. 
Visserligen så hoppade jag frivilligt av förra året för att det var 
fel linje och det kom för mycket annat i mellan, men ändå. 

Det skulle suga så jävla hårt om jag inte får gå upp i tvåan efter
sommarn. Eller alltså det kommer inte att bli så eftersom att jag 
klarar mig ändå, men samtidigt så kan jag ju inte förneka att det
vände hela min värld upp och ner. 
Det skulle verkligen vara askasst om jag skulle bli tvungen att göra

om allt jag gjort nu och dessutom fått VG & MVG (i genomsnitt) på!

Nu kommer inte jag våga vara borta någonting alls, och kommer vara
livrädd för att glömma lämna in några uppgifter eller göra mindre bra
ifrån mig :( Bra jobbat Isabelle, bra jobbat! 

Och nu är jag så redig så jag sitter kvar i klassrummet efter skoltid 
med Matilda för att försöka göra klart några restuppgifter och 
förhoppningsvis få de inskickade så det är klart sen!

Och en annan sak jag måste säga om skolan är bara att det är så 
jäääääääääävla skönt att jag är grön i precis alla ämnen förutom 
idrott! Snart sommarlov och jag behöver inte oroa mig för att bli 
underkänd eller behöva plugga konstant för att klara betygen. 

När jag började i augusti trodde jag inte ens att jag skulle klara av att
gå klart hela året, och deffinitivt inte få bra betyg eller uppgifter gjorda
över huvudtaget. Ni anar inte hur sjukt jävla skönt det är, helt seriöst!
Äntligen har jag börjat komma ur allt som dragit ner mig tidigare, 
äntligen börjar det gå bra för mig. Alla dessa jävla helvetes-år som
jag har väntat och kämpat är äntligen över, och mitt liv börjar årdna
upp sig och se ljust ut. 

Haha astöntigt att skriva värsta långa inlägget om skolan och ointressant
skit, men jag var bara tvungen att få ur mig lite <:  '

 

 


Kommentarer
Postat av: Bella

Fy tusan vilken bra inställning! Jobba på nu Isabelle så ska du se att de resterande två åren med Bergatrollet kommer vara som bortblåst när vi ska ta studenten :D

2010-04-20 @ 20:35:19
URL: http://isabellewikstrom.blogg.se/
Postat av: Frallan

Jag är jättestolt över dig att de går så bra som de gör och att du får så bra resultat på allt <3

Klart du klarar av att hålla i detta nu!

Du är stark och bra och di klarar av allt bara du ger dig fan på de!



Keep upp the good work nu!

love you <3

//Syster

2010-04-21 @ 08:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0