30 mars


Alltså jag orkar inte.
Jag vill inte, jag kan inte, jag orkar inte.

Så äckligt jävla less på allt just nu!
Precis som med en trasig ballong så har all kämparglöd
och energi pyst ur mig i form av luft, i form av .. ingenting.
Poff, så var de bara borta. Osynligt, abstrakt, som ett rökmoln.
Det finns inge bevis på att det en gång har funnits där, inga
kvarlämnade spår efter sig som kan hjälpa en att leta upp det,
utan bara POFF, och så var det borta.
Och kvar finns en ballong som ligger där helt skrynklig och
tom på backen och tittar upp. Den enda chansen den har till
att kunna röra sig skulle vara om en stark vindpust skulle svepa
förbi och dra med sig resterna av ballongen i farten, men annars
är den helt livlös. Helt tömd på de föremålet som en gång i tiden
var anledningen till att ballongen kunde sväva omkring i himlen
och hålla sig kvar uppe i luften ..

Okej nu har det spårat ut lite, förlåt ska sluta ordbajsa och få
det till tråkiga "sagor" och jämförelser med skitsaker.

Hur som helst, som sagt var, det finns ingenting kvar längre.
Jag orkar inte ens bry mig om hur jag ser ut på dagarna eller
vad jag har för kläder på mig. Orkar inte sminka mig, orkar inte
platta och fixa håret, orkar inte leta reda på någon snygg outfit så att
säga. Nejnej, det blir till att dra på sig ett par mjukisbyxor och någon
stor tjocktröja när man vaknat och insett att man än en gång sovit
över och lämnar sedan huset helt osminkad och i mössa, fortfarande
nyvaken och lite tandkräm kvar i munnen som man inte orkat bry sig
om att ta bort.

JAG ÄR SÅ JÄVLA NEGATIV IDAG OCH INGENTING DUGER ELLER KÄNNS
BRA !! Vad fan är det för fel på mig? Vad fan hände?

Nej nu ska jag leta reda på min mössa och försöka hitta någon ren tjocktröja
som passar till de grå mjukisbyxorna som får klä mig idag innan jag ska gå
förbi den fortfarande stänga sminkväskan och vidare ut mot bussen ..

Jag skäms fan över mig själv,
jag skäms fan över hur jag inte bryr mig längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0